torstai 7. tammikuuta 2016

"Kyllä se poskiontelotulehdus on."

Vuosi alkoi hyvin ja tein pari tosi hyvää treeniä, ensimmäisen heti uudenvuodenpäivänä ja toisen maanantaina. Vuoden ekan päivän ilta oli muuten melko rauhallinen salipäivä, olin lopputreenin ajan ihan yksin koko salilla - tietysti just silloin, kun olisin tarvinnut varmistajan apua penkissä. :D Mut hyödynsin tuon hiljaisen ajan kuvaamalla treeniä. Kuvaan melkein aina kyykkysarjoja, jotta näen tekniikkaa videolta, mut nyt kuvasin yläkropan liikkeitä huvikseni ja tekniikkatsekkailun vuoksi penkkiä. En mä kyllä siitä mun penkkitekniikasta osaa silti mitään sanoa, tarvisin jonkun apua siihen... Treeni oli hyvä ja tuntui kivalta aloittaa uusi vuosi tälleen ahkerasti. Mulle on näköjään salakavalasti tullut jotain olkapäänkaltaista.




Maanantainakin vedin hirmu hyvän treenin. Ajattelin vielä kertaalleen tehdä apuliikkeiden vaihdon tähän treeniohjelmaan ennen kuin vaihdan koko ohjelmaa. Vaihtelu vissiin virkisti, koska sain tosi hyvällä fiiliksellä tehtyä. :) Tein kyykyn ja penkin lisäksi kulmasoutua tangolla ja askelkyykkyjä käsipainoilla. Askelkyykkyjä tein kyllä jo viime viikolla, otin vähän varaslähtöä tähän liikkeiden vaihtamiseen, mut silloin tein tangolla. Nyt en viitsinyt varata kyykkyräkkiä kovin pitkäksi aikaa ja tein käsipainoilla. Tangolla on tavallaan kivempi, koska tasapainoilu tuntuu haastavammalta ja toisaalta sarjat ei ainakaan lopu siihen, ettei saa enää painoja pidettyä näpeissä. Toisaalta taas se otevoima ei sit pääse kehittymään. Joka tapauksessa jalat otti mukavasti vastaan askelkyykyt ja innostuin sit vähän pullistelemaan koipia peilin edessä. :)




Sitten... Tulin kipeeksi. :'D En ala!

Sain flunssan ja tänään sain antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen (ja toivottavasti leikkisää syyllistystä siitä, että mä oon näillä mun sairasteluilla ja antibioottikuureilla syypää antibioottiresistentteihin bakteerikantoihin). Lääkäri löysi ultraäänilaitteella ensin sen ainoan kohdan, josta ei tullut kaikua mun poskionteloista, ja epäili mun omaa diagnoosia, mut olihan siellä sit kuitenkin molemmilla puolilla tulehdusta. "Joo kyl mä arvasin tän, mul on tää sama AINA." Luultavasti sain viikonloppuna HopLopista jonkun pöpön tuhansittain pöpöjä kimppuuni ja tietysti annoin niiden päästää jylläämään kunnolla kiusaamalla vastustuskykyäni, kun tuli nukuttua maanantain vastaisena yönä todella vähän ja katkonaisesti ja illalla kuitenkin vielä kuormitin kroppaa treenillä. Kaiken lisäksi taisin vähän paleltua illalla koiria ulkoiluttaessa. Nyt on mun makuun pikkuisen liikaa pakkasta, mulle riittäisi kaksi astetta oikein hyvin, ei tarttis olla - 20 C. Tarinan opetus: pitää nukkua riittävästi, jotta voi tehdä yhtään mitään.

Mun oli tosiaan tarkoitus tehdä tässä alkuvuonna vielä tammikuun ajan tällä treeniohjelmalla treenejä, mutta nyt kun flunssa pakottaa pitämään taukoa ja luultavasti laskee taas voimatasoja kivasti, voisin oikeastaan vaihtaa heti tervehdyttyäni jo ohjelmaa ja palata rauhallisesti jumppailun pariin uuden ohjelman sisäänajamisen merkeissä. Joutuisin kuitenkin pudottamaan sarjapainoja jonkun verran enkä välttämättä pääsisi tammikuun aikana enää eteenpäin tätä ohjelmaa, kun pitäisi ensin kiriä takaisin sairastelun aiheuttama takapakki. Sitten tuntuisi, että ohjelma jäisi ihan kesken. Sekös ahistaisi pientä suorittajaperfektionistia. Mutta ehkä mä en siirrykään ihan tavalliseen bodausohjelmaan. Tutustuin vähän Layne Nortonin PHAT-ohjelmaan ja joku senkaltainen voiman ja hypertrofian yhdistäminen kuulostaa tosi houkuttelevalta. En ole ihan varma, sopiiko mulle (tai siis mun surkeista surkeimmalle vastustuskyvylle) viidesti viikossa treenaaminen, mutta eiköhän tuohon voisi jonkun oman neljän treenin soveltamisen keksiä... 

Nyt meen keittelemään vielä mukillisen inkivääriteetä ja siirryn vähitellen tästä sohvalta tuonne sängyn puolelle unten maille. :)
 

2 kommenttia:

  1. Vitsit noita sun käsivarsia! Mitkä olkapäät :)!

    Siis mä en yhtään tykkää tehdä tangon kanssa askelkyykkyä, koska inhoan sitä tasapainoilua :'D Just itse vaihdoin tangolla tehtävän askelkyykyn käsipainoilla tehtäväksi!

    Harmi, että tulit kipeäksi :( Paranemisia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! ^^ Noissa kuvissahan noi kädet ja olkapäät on ihan pumpissa ja näyttää vähäsen erilaiselta kuin nyt, kun en oo mitään tehny viikkoon ja lihaspaineet on tipotiessään... :D Olo tuntuu paremmalta jo ja flunssa alkaa hellittää, vaikken ihan kunnossa vielä ookaan. :)

      Askelkyykyt on mulle käsipainoillakin itse asiassa vähän tasapainoilua! :'D Tangolla tietty enemmän. Saatko pidettyä käsipainot ihan hyvin käsissä? Mun on pakko käyttää vetoremmejä apuna, ja niiden virittäminen on ärsyttävää, joten ehkä siksikin tykkään tangosta enemmän... Sen kanssa pääsee tavallaan helpommalla. :D

      Poista