tiistai 15. joulukuuta 2015

[lisää vapaavalintainen joululaulu tähän]

Oon ihan viime päivinä havahtunut siihen, että jouluhan on tosiaan jo ensi viikolla. Aika menee niin tajuttoman nopeesti. Joulukortit on lähettämättä (onneksi netissä senkin voi kai vielä hoitaa), lahjat hankkimatta ja muutenkin kaikki valmistelut tekemättä. Tähän asti joulufiilistä ei ole ollut ollenkaan. Oon miettinyt, johtuukohan se osittain siitä, että ei ole niitä opiskeluajan joululomaa edeltäviä tenttejä ja raportteja palautettavana, tai siitä, etten ole enää kaupassa töissä jouluhulinan keskellä... Kummassakin tapauksessa joulu on ollut sellainen selkeämpi rauhoittumisen hetki kiireisen ajanjakson jälkeen. Nykyisissä töissä on taas semmoinen "tavanomainen kiire", ei näy tuo joulun lähestyminen ollenkaan samalla tavalla kuin opiskelijana tai myyjänä ollessa. Stressitasojen kannalta tämä on tosi kiva asia kyllä. :) Ja aion tänäkin vuonna jouluna rauhoittua ja rentoutua, vaikkei siihen ole ehkä ihan yhtä suurta (tai no, ainakaan samoista syistä johtuvaa) tarvetta kuin monena vuonna aiemmin.  

Onneksi meillä ei oo töissä soitettu joululauluja. Kaupoissahan joululaulut raikaa viimeistään marraskuun alusta alkaen. Niitä en jostain syystä meinaa kestää ollenkaan. :D Poikkeuksen tekee Raskasta Joulua -albumit, niitä tykkään kuunnella (pieninä annoksina). Ehkä täytyy konserttitaltiointia ihan telkkaristakin katsoa jouluna, kun sitä näköjään Neloselta näytetään aattoiltana. Mulla oli pikkujoulut samana iltana kuin täällä olisi ollut tuo Raskasta Joulua -keikka, joten en päässyt sinne.

Joululauluista saankin kätevästi aasinsillan rakennettua treenisoittolistan päivittämiseen. Viikonloppuna yritin etsiä Spotifysta jotakin helppoa ratkaisua eli valmista treenisoittolistaa, mutta kun en mitään niistä kelpuuttanut sellaisenaan, lisäilin vain vanhalle luottobiisilistalle uusia kappaleita. Tähän asti luottolistalla on ollut enimmäkseen Children of Bodomia ja Lamb of Godia, muutakin toki, mutta noita siis eniten. Nyt siellä on myös paljon Rammsteinia. Mielikuvitus loppui kesken enkä lopulta oikein edes löytänyt mitään mulle ihan uusia, tuntemattomia biisejä soittolistalle, vaikka se oli alunperin yhtenä tarkoituksena... Toisaalta ehkä tutut ja turvalliset veisut sopii treeneihin ihan hyvin, ei tule tehtyä mitään jänniä askelkuvioita kesken kaiken sitten uusia biisejä ihmetellessä. :D Bodaustreeniohjelmaa ajatellen mun täytyy kyllä kasata joku toisenlainen soittolista jostain jumputusbiiseistä, ne sopii sellaiseen treeniin mun mielestä. Pitää hakea sitten vähän vaihtelua ja jotain uutta.  




Flunssa ei ole mennyt kokonaan ohi vielä, mutta ei ole kipeäkään olo oikeastaan. Lauantaina kävin kokeilemassa "rauhallista" treeniä: kevyttä kyykkäilyä, kiukkumavea ja karsitusti apuliikkeitä päälle. Mavessa oli taas ongelmana se otevoiman pettäminen viimeisessä, raskaimmassa sarjassa, ja sen myötä koko tekniikan kärsiminen. On se jännä, että kun ei tanko pysy hyppysissä, ei selkäkään pysy suorana ja lantio ojennu oikeaan aikaan. Kiukulla tein loppuun asti kuitenkin, koska ei tuntunut pahalta, enkä millään pystynyt antamaan periksi. Selkä meni siitä jumiin tietysti... Onneksi tänään sitä hierottiin auki. En saanut vielä sunnuntaina ite kunnolla edes rullailtua selkää, niin paljon se aristi. 

Selän välilevyongelmien sijaan mä toivoisin joululahjaksi mieluummin enemmän järkeä päähän. :P
 

2 kommenttia:

  1. Mä en oo itseasiassa ees kuullut paljoa joululauluja :D Ehkä en oo hirveästi käynyt kaupoissa ;)

    Mä oon ostanut jo kaikki joululahjat :D Ostin ne rauhassa ja ajoissa ja itseasiassa melkein kaikki ostin netistä, yhtä lahjaa luukuunottamatta!

    Mua itseä ehkä joulussa kauhistuttaa jouluruokien osto ja niitten valmistaminen :'D Ollaan ekaa kertaa elämässä kotona Joensuussa joulu eikä mennäkkään valmiiseen pöytään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saatoin kiinnittää siihen joululaulujen soimiseen ylikorostuneesti huomiota silloin, kun olin vielä kaupassa töissä. ;) Tänä vuonna oon niiltä aika tehokkaasti välttynyt. :D Sama juttu, en ole kaupoissa kauheasti käynyt. Viikonloppuna onkin sit ehkä pakko mennä lahjaostoksille. Tässä vaiheessa tulee aika kiire saada enää nettikaupastakaan lahojaja ajoissa perille, ellei osta lahjakorttia. Miten oon onnistunut jättämään tän näin viime tippaan... Toisin kuin sinä, sähän oot ollut tehokas! :)

      Jouluruokien hankkimisessa ja valmistamisessa on kyllä hommaa, jos haluaa paljon erilaisia jouluruokia pöytään! Mä valitsisin luultavasti vain muutamaa eri jouluruokaa (kalaa, rosollia, lanttulaatikkoa, riisipuuroa ja luumukiisseliä...) ja valmistaisin sitten niiden lisäksi jotain "tavallista". :) Eli yrittäisin päästä mahdollisimman helpolla. :D Hei oliskin muuten kiva lukea sun blogista juttua teidän jouluruokiin liittyen, kasvisjouluruoka kiinnostaa! :)

      Poista