tiistai 2. elokuuta 2016

Alku-, väli- tai lopputsekkaus

Tämä teksti on muhinut luonnoksissa jo muutaman viikon enkä millään ole saanut tätä julkaistua... Pää on ollut niin lomamoodissa, etten oo jaksanut edes kirjoittaa kunnolla. 

Mä kävin kehonkoostumusmittauksessa heinäkuun alussa heti mun kesäloman alussa, suunnilleen kolme ja puoli viikkoa sitten. Oli mun mielestä hyvä ajankohta, koska halusin nähdä vähän dieetin päätteeksi tuloksia ja ottaa tän Muscle Madness -valmennuksen alkuun pienen lähtötilannekartoituksen. Käyn vielä uudestaan sitten MM:n päättyessä. Sano nyt tuosta sitten, olikse alku- vai lopputsekkaus vai kenties välitsekkaus... :D Dieetin loppu-, MM:n alku- ja pitkän taipaleen välitilanne. :) 

Kuudessa viikossa sain mittalaitteen mukaan rasvamassaa pienennettyä tasan yhdellä kilolla ja lihasmassaa kasvatettua 300 grammalla. Jos nuo lukemat on joten kuten oikein tai oikeansuuntaisia, voin olla tosi tyytyväinen. Rasvaprosentti oli mittauksessa viidentoista pintaan ja kun mietin, miten laihismotivaatio lopahti juhannuksen jälkeen, se on aika hyvä saavutus... Viime mittauksessa rasvat oli hippasen alle 17 prosenttia eli pudotusta tuli semmoiset puolitoista prosenttiyksikköä sen kuuden viikon aikana. Luulen että oon jo siinä kehitysvaiheessa, että mun on melko haastavaa polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasmassaa samaan aikaan. Tuo 300 gramman lisäys lihasmassassa siis joko menee mittausvirheen piikkiin tai sitten oon ennen juhannusta saanut laihdutettua ja juhannuksen jälkeen takonut hiukan lihaa. 

Ylävartalo on ilmeisesti melko hyvin tasapainossa, mut jaloissa näytti olevan pientä puolieroa vasemman ja oikean jalan välillä tässä uusimmassa mittauksessa. Ei siis oo yhtään huono juttu, että tää Muscle Madness -valmennus alkoi juuri puolierojen korjaamisella ja tukilihasten kehittämisellä. En olis ite vältämättä ruvennut näin paljon tekemään yhden raajan liikkeitä, tai rehellisyyden nimissä en ois tehnyt niitä ehkä yhtään... Oisin vaan kyykännyt. :D Valmennuksen ekan ohjelman treenejä on neljä viikkoa jo takana eli vielä tämä viikko menee sillä ohjelmalla, ensi viikolla tulee sitten uusi. En tiiä missä vaiheessa on tulossa kyykkyä, mavea ja penkkiä, mutta toivottavasti pian, koska mulla on niitä ikävä. Kyllä, myös penkkiä.

Tän nettivalmennuksen myötä lähdin nostamaan ruokamääriä jonkun verran ja pakko myöntää, että nyt on lomalla tullut syötyä varmaan joka päivä jotain ylimääräistäkin. Joskus enemmän ja joskus vähemmän tosi paljon enemmän sitä ylimääräistä. Silti paino on pysynyt koko ajan suunnilleen samana kuin se oli ennen lomaa eikä mulla ole ollut kovin plösähtänyt olo. Tässä mun mielestä näkyy lepäämisen ja rentoutumisen vaikutus. :) On se varmaan jostain toimivasta aineenvaihdunnastakin merkki. Jokseenkin hämmentävää silti. En mä ihan täyspäiväisesti ole possuillut, ruokailun perusrunko on ollut ihan fiksu, sen lisäksi vaan on mennyt herkkuja. Poikkeuksena ihan muutaman viime päivän aikana tullut pieni turvotus ja painonnousu kunnon possuilun myötä... Muutamassa päivässä ei juuri kerry kuin nesteturvotusta, en oo siis mitenkään huolissani tai hermostunut. :)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti