perjantai 1. elokuuta 2014

"Rantakuntoon kesäksi!"


Ton mainosständin ohi oon kesän aikana kulkenut lukuisia kertoja. Vielä heinäkuun lopussakin mainostetaan rantakuntoon pääsemistä. No kesäkuu olikin säiden puolesta kaikkea muuta kuin kesäinen ja niitä superhelteitä ne ennustavat ensi viikollekin, joten kai kesä ja rantakelit siis hyvän tovin vielä jatkuu ja ihmisten tarvii vielä päästä siihen rantakuntoon tai kesäkuntoon tai johonkin kuntoon. Mainos on sekä huvittanut mua että herättänyt ajatuksia rantakunnosta ja siihen pääsemisestä - huonompina hetkinä sellaisiakin, että oonkohan mä nyt hyväksyttävässä rantakunnossa vai en. 

Mutta hei, mulla on mulle kelpaava rantakunto heti, kun vaan heitän rantavermeet eli biksut päälle. On ollut aikaisempinakin kesänä. Toimiva vinkki kaikille rantakuntoa nopeasti tavoitteleville! ;)

Mulla oli keväällä oma kesäkuntoprojekti ja oon ihan tyytyväinen sen projektin sujumiseen, vaikka en oikeestaan edes aivan päässyt tavoitteeseen. Oon miettinyt, että ehkä mulla oli hiukan epärealistiset tavoitteet, vaikka piti ihan omaksi huviksi tällasta projektia kokeilla. En käynyt kesäkuntoa hankkimassa LipoLaserissa. Kävin salilla ja ruokakaupassa. Ehkä se oli hitaampaa ja työläämpää, mutta samalla tosi mielenkiintoista. Niistä neljästä pudotetusta (rasva)kilosta on nyt kuukauden jälkeen tullut jo pari takaisinkin. Vaikka tulis ne toiset pari kiloa takaisin, rantakunto olisi just tasan silloin, kun on rantavermeet päällä.

Sitä paitsi kyllä mäkin saan kivan vatsan säätämällä mustavalkokuvan kirkkautta ja kontrastia. No pitää vähän myös jännittää vatsalihaksia ja vetää napaa sisään. Tällaisen filtterin kun saisi jatkuvasti livenä käyttöön... Googlen älylaseihin tällainen näkymänmuokkausominaisuus, ettei tarvii jatkuvasti vetää mahaa sisään? :D Tuolta mun maha ei siis näytä jatkuvasti.



En ota vertailevaa paljasta pyllykuvaa tuon mainoskuvan kaveriksi, "kävin LipoLaserissa" vs. "kävin salilla ja ruokakaupassa". Aion kuitenkin jatkossakin turvautua viimeksi mainittuun vaihtoehtoon, ihan ympärivuotisesti jotakin muutakin kuin tiettyyn vuodenaikaan liittyvää "kuntoa" tavoitellen. Pikaisen hinnastoon tutustumisen perusteella useamman laserhoidon sarjalle tulee äkkiä hintaa vuoden salikortin verran, eikä toi hoito tee rasvakerroksen alla olevalle lihakselle kuitenkaan mitään, toisin kuin treeni. Eikä se rasvakerroksen paksuus kuitenkaan ole ainoa tai ensisijainen hyvän kunnon mittari, jos on kunnon mittari ollenkaan... 

Oliko tässä joku pointti? Hmm. En tiedä. Ehkä vähän outoa teilata rantakunnot ynnä muut ja niihin liittyvät kalliit hoidot ja samalla miettiä paria painokiloa ja ihmetellä, miltä oma napa näyttää. Mä en silti halua tavoitella pelkästään jotakin tiettyä ulkonäköä, haluan myös toimivan ja terveen kropan. Näiden tavoitteiden kanssa tasapainottelen. Ehkä sekin riittäis, että ensisijaisena tavoitteena olisi se terve ja toimiva kroppa, joka sitten tavoitteita tukevien tapojen myötä myös näyttäisi omaan silmään ihan kivalta. Vaikka oon tällä hetkellä ihan tyytyväinen, haluan kehittyä. 

Lisäys: mä en kuitenkaan halua olla "vain" kuntoliikkuja, mua motivoi ulkonäköjutut siinä missä vaikka sarjapainojen kasvaminen tai entisten niska-hartiaseutukipujen jääminen pois liikunnan myötä. Nälkä on kasvanut syödessä...

Laitetaanpa loppuun vielä perinteinen heinäkuun viimeisen päivän video, vaikka oon siinä nyt vähän myöhässä: 

Mokoma - Hei hei heinäkuu 

1 kommentti:

  1. Voi kiitos! :) Eilen mietin tän julkaisemisen jälkeen muutaman kerran, olisiko kannattanut pitää tää pohdinta kuitenkin vain itellä eikä julkaista, mutta en poistanut tätä lopulta. Oma rantakuntolässytys tuntuu aika pinnalliselta, kun lukee vaikka tän: http://www.viikonloppu.com/?p=61497

    VastaaPoista