maanantai 4. heinäkuuta 2016

Dieetti seis, nyt alkaa Muscle madness!

Söin varmaan pienen Afrikkalaisen kylän tarpeen verran juhannuksena, ruokaa ja herkkuja kumpaakin. Herkuttelu jää mulla niiiiin helposti päälle... Niin meinaa olla nytkin. Suunniteltujen ruokien lisäks tekis mieli syödä joka päivä jotain hyvää. Kai se kertoo nälästäkin. Nälkä oli muuten hirmuinen viime viikolla! Aineenvaihdunta vissiin otti vauhtia niistä syömispäivistä. :D Toisaalta olin ihan turvoksissa myös. Fiksulla tankkaamisella ois saanut sen aineenvaihduntabuustin ja välttänyt monta päivää kestäneen turvotuksen, mut tuo oli kyllä ihan tietoinen valinta tuo ei-fiksu ruokajuhla. 



  

En oo ihan sellasessa kunnossa, mitä oisin toivonut, mut nyt saa riittää. Motivaatiota ei nyt oo tarpeeksi tän timmimpään kuntoon. Viihdyn mun vartalossa tällaisena ja tykkään niin paljon syömisestä (sekä ruoan että herkkujen), että pitäisi olla vähän suurempi tavoite kuin "ois kiva olla kesällä kunnossa". :P Nyt lähen siis vähitellen nostamaan ruokamääriä. 




Sopivasti Optimal Performancella on just nyt kesäalennuksessa Muscle Madness 2.0 -nettivalmennus. Päätin, että nyt kokeilen tätä. :) Oon seurannut Optimal Performancen somejuttuja ja tykkään heidän ajatusmaailmastaan. Ruokaohjeissa on joustoa ja sekä makroissa että kaloreissa on liikkumavaraa, mikä on kiva juttu, näiden puitteissa on hyvä lähteä nostamaan energiansaantia. En oikein tykkää sellaisista "noudata tätä orjallisesti, vaikken kerro syitä tämän käskyn takana" -tyyppisiä ohjeista, koska mä haluan aina tietää, miksi jotain tehdään. Voi olla, että varsinkin loman aikana otan nämä joustavatkin ohjeet aika rennosti ja syön vähän ohjeita useemmin jotain ylimääräistä... En mä ihan läskiksi meinaa hommaa heittää, heheh, ei oo tavoitteena nyt kuitenkaan kerätä kymmentä kiloa massaa kesäloman aikana, vaikka lihasmassa on kyllä ihan tervetullutta. Ja voima. Muttei ylipaino ja ylivoima. :D




Tässä valmennuksessa on 20 viikon aikana neljä erilaista viiden viikon jaksoa, joissa jokaisessa on ainakin erilaiset treeniohjelmat ja painotukset. En oo ihan varma (en oo ehtinyt lukea kaikkea), miten paljon ruokavalio muuttuu. En tehnyt ekaa treeniä vielä tänään, tänään palauttelin jalkoja kävelylenkillä kaverin kanssa, mut huomenna meen testailemaan uutta ohjelmaa. On aika erilaista settiä kuin mitä oon tähän asti tehnyt. Sarja- ja toistomäärät liikkuu tutuilla suurehkoilla alueilla, mut liikkeet on osittain uusia. Tutustun tänään vielä huolellisesti noihin lämmittelyliikkeisiin. Paljon uusia dynaamisia lämmittelyliikkeitä, aah! <3 Niihin kaipaankin vähän vaihtelua ja uusia liikkeitä, koska oon tehnyt aikalailla samoja vaan koko ajan. 

Aika yllättäen päätin tähän valmennukseen lähteä. Tässä vaiheessa oon kuitenkin tyytyväinen päätökseen. :) Ja mikä tärkeintä, oon tosi innoissani tästä! 

4 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä! Itekki täs mässänny koko kesäloman ja se rupee jo näkyy turvotuksena ja vatsan huonovointisuudella xP ajattelin maanantaina ryhdistäytyä taas, kesäloma melkeen ohi jo :) tsemppii uusiin treeneihin! Itellä oli viimeinen PT treeni perjantaina ja nyt on projekti hänen kanssa ohi. Siirtyy toiseen kaupunkiin hommiin ni olen vähän hunningolla et miten tästä eteenpäin. Uus PT? Nettivalmennus? Jos ite tekis omat ohjelmat? Oon miettiny jopa tota tfw hommaaki:D koita täs sit päättää xP

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Nää uudet treenit on lähteny ihan kivasti rullaamaan. Vaihtoehtoja näihin treenikuvioihin on niin paljon et on vaikea valita! Oon käytttäny tähän asti ilmaisia ohjelmia tai oon suunnitellut ne ite, mut tää nettivalmennuskin on kyllä kiva, ei tunnu vielä ainakaan siltä että ois menny rahat hukkaan. Oma PT ois aika jees sekin... :) Luultavasti tän jälkeen suunnittelen taas kyllä ite treenit ja katson netistä jotain vinkkejä.

      Poista
  2. Näytät hyvältä! Ja sitä paitsi - syöminen on kivaa!! :D

    Eveliina | EvetFit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Syöminen tosiaan on kivaa, ehkä jopa kaikkein parasta... :D

      Poista