perjantai 20. toukokuuta 2016

Purkki

Onnistuneen tuorepuuron salaisuus on valjennut mulle. Nyt ymmärrän, miksi ne mun ensimmäiset tuorepuurot ei onnistuneet vakuuttamaan mua. Ne oli ihan väärässä astiassa, lautasella. Tuorepuuro kuuluu ehdottomasti syödä purkista! 




Mulla on muutama tuollainen mikä lie hillo- tai säilöntäpurkki, joihin olen puurot tässä viime aikoina yleensä tehnyt. Kerran tein puuron ihan tavalliselle syvälle lautaselle tekeytymään, kun purkit oli kaikki likaisena, enkä jaksanut siihen hätään pestä niitä (laiska). Ainesosat oli samoja kuin tavallisesti, vain astia oli erilainen, mutta puuro ei maistunut YHTÄÄN niin hyvältä kuin purkista. Ehkä lautasella ei saa heraprotskujauheita sekoitettua yhtä tasaisesti hiutaleiden ja muiden jo turvotettujen ainesten joukkoon?






Tästä on tullut mun lemppariaamupala. Laitan illalla kaurahiutaleita, chiasiemeniä ja mahdolliset extrat (mulperimarjoja, kaakaojauhetta jne.) purkkiin, lisään vettä, pyöräytän hiukan ja laitan ainekset jääkaappiin tekeytymään. Aamulla sekoitan joukkoon vielä herajauhetta ja marjoja tai hedelmiä. Nesteenä olisi joku mantelimaito varmasti tosi kiva ja protskutkin voisi jättää sekoittamatta puuron joukkoon, jos sen ottaisi jostain muusta lähteestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti