tiistai 14. lokakuuta 2014

Tältäkö jalkojen kuuluu tuntua? :)

Kävin eilen hierottavana taas ja tällä kertaa oli jalkojen vuoro, kun ne tosiaan oli sen tuntuiset, että ei omat putkirullailut ja muut systeemit enää riitä. Taisi olla jo aikakin käydä niitä hierotuttamassa, koska käsittelyn jälkeen olo oli otsikon mukainen: häh, ai tällaiselta näiden kuuluisi tuntua... :D Sen lisäksi, että nää tuntuu taas jaloilta eikä tönköiltä pökkelöiltä, oon ihan vakuuttunut, että tuo koipiosasto myös näyttää nyt erilaiselta. Oon aatellut, että lihakset kasvaa treenaamalla (ja syömällä), mutta näköjään ei tarvii kuin hierojan pöydällä maata käsiteltävänä. :) Ehkä se erikoistaito on vain tuolla kyseisellä hierojalla (ei oo maksettu mainos vaan tyytyväisen asiakkaan suositus: Hierojapalvelut.fi), tai sitten on pitänyt ensin tukottaa ne kintut vaikkapa kyykkäämällä kolmesti viikossa. (Vaikkakaan yksi viikoittainen jalkapäivä ei välttämättä ole sen parempi vaihtoehto tuon lihasten jumittamisen kannalta. Tuossa oli pointtina se, että jotain työtä on lihaksilla ehkä pitäny tehdä.) Kuulemma rasvakudos ei ole niin kovaa kuin mun jalat oli ennen hierontaa, joten ehkä noissa on muutakin kuin selluliittia.

Kenties olen hiukan eriparijalkainen tai ainakin jalkojen työskentely on jotenkin toispuoleista. Oikea jalka oli takaa enemmän jumissa ja vasen vastaavasti edestä. Selkä on ollut se mun ongelma-alue noiden pahimpien jumien näkökulmasta. Syksyllä erityisesti niska ottikin itseensä töiden alettua. Nyt se on ilmeisesti tottunut työarkeen, ja ehkä oon myös tehnyt jotain vähän ergonomisemmin. Oon myös ahkerammin rentouttanut niskalihaksia mikrossa lämmitettävän kauratyynyn avulla. Se auttaa hiukan. 

Loppukevennyksenä voisin todeta, että kun energia loppui, piti ottaa tulehduskipulääke käyttöön. Nyt on kyse vain kynästä onneksi. Kynä hiipui, mutta Nasu-treenivihko saa kulkea mukana salilla vielä hyvän tovin ennen kuin se tulee täyteen. Kovakantinen vihko ei rähjäänny yhtä helposti kuin pehmeäkantinen, eikä tuota kukaan vahingossakaan luule omakseen ja nappaa itelleen lojumasta jostain salin reunalta... Mitä ihmettä sitä on tullut ajateltua, kun on päättänyt ottaa noinkin neutraalin ja huomiota herättämättömän kirjasen treenivihkoksi.  


Nasu pääsee salille taas huomenna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti