lauantai 9. huhtikuuta 2016

Suuria unelmia

Katsoin just ensimmäistä kertaa Jutta ja 10 suurta unelmaa -ohjelmaa. Jaksossa kaksostytöillä oli unelmana kilpailla bikini fitnessissä. Sadan päivän aikana tytöillä oli tiukka ruokavalio ja treeniohjelma, ja ilmeisen hyvin he niitä noudattivat, kun tulokset oli tosi huikeita. :) 

Yksi mun unelmista on samanlainen kuin tuon ohjelman tytöillä, kilpaileminen, mutta eri lajissa. Body fitness on se, mikä mua kiinnostaa. Mikään kiire ei ole lavalle, mutta siltä musta tuntuu, että jos en kokeile, kadun sitten vanhana mummuna keinotuolissa kiikkuessa. Viime viikonloppuna sain ihan ykköshuippumahtavan tilaisuuden saada arviota tänhetkisestä fysiikasta, kun meillä oli salilla taas vierailijoita käymässä, tällä kertaa tuomari ja fitnessin ammattilaissarjassa kilpaileva Piia Pajunen. :) Sen arvion lisäksi sain treenivinkkejä.




Jos haluan toteuttaa mun unelman ja kilpailla bodyn enkä bikinin puolella, töitä on tehtävä. Ylä- ja alakroppa ei ole tasapainossa keskenään ja noi mun valtavat istumalihakset nyt ei ole tasapainossa minkään kanssa. :D Ei varsinaisesti yllätä tämä, koska oon niin paljon tehnyt kyykkyä ja mavea, jotka menee kyllä suoraan pakaraan mulla. Mulla työskentelee pakarat varmaan hauiskäännöissäkin. Jos en saa vuosien mittaan rakennettua fysiikkaa sopivammaksi, sitten en sinne lavalle ihan väkisin kipua, mut onpahan jotain unelmia ja tavoitteita. :) Sain aika voimakkaan sysäyksen nyt tuonne bodauksen suuntaan hetkeksi mun voimabodailukokeiluyritelmästä.   

Ettei asia olisi liian yksinkertaista, haluun tietysti olla myös vahva. :D Haluan kehittyä voimanostoliikkeissä. Onneksi tää on vain harrastus ja mahdolliset tavoitteet voi asettaa itse. Niitä voi vaihtaa helpommin kuin vaikka ammattia eikä ole vastuussa kuin itselleen.


Tärisevin käsin treenin jälkeen, tästä se lähtee!
 

Aloitin viime viikolla kesäkuntoprojektin. Eiköhän salilla ole taas kohta ruuhkaa, kun muutkin mattimyöhäiset tajuaa, että kesä se sieltä taas on tulossa. :D Suomen kesä alkaa kuitenkin joskus heinäkuussa aikaisintaan, joten tässähän on muutama kuukausi hyvää aikaa kuoriutua talvikunnosta kevyempään kesäversioon. En ihan niin kauaa tosin aio rasvaa tiristellä pois... Mielellään alkaisin nostella kaloreita jo kesäkuun puolella takaisin kohti suurempia määriä. Treeniohjelmaakin vaihdoin tällä viikolla kolmejakoiseen (jalat, rinta+olka+ojentaja, selkä+hauis). Viime keväänähän mun innostus kolmejakoiseen ohjelmaan lopahti aika äkkiä, kun en päässyt säännöllisesti salille. Nyt oon saanut pidettyä hyvästä treenirytmistä kiinni. Toivottavasti tulevinakin viikkoina. Ja vaihtelu virkistää... Oon ihan intoa piukassa. ^^ 
 

2 kommenttia:

  1. Siistii! Oon miettinykki et jos sä joskus viel osallistuisit noihin kisoihin, tulisin niin tsemppaa paikan päälle! ;) mullaki kesäkunto yritystä on, ja ihan ruokaohjelmaki mut vkonloppusin sorrun aina herkutteluun :P onhan täs 5kg kadonnu 3kk aikana mut ei mitään hajua mistä kohtaa kehoa ku en mitään eroa huomaa :'D ja eihän ne vatsapalikat ees pysyis mulla ku tykkään liikaa kesäisin vetää jäätelöä xP mut ainakaa ei oo kroppa enää pöhöttyny!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee mulla ois sitten ainakin yks kannustaja! :)

      5 kiloa on tosi hyvin, ei normaalipainossa painoa tipukaan nopeesti ja paljon. Ja sähän oot hoikka. :) Ei mullakaan vatsalihakset näy kuin ehkä hetken, jos mä pääsen tavoitteeseen, mut tuleepa siistittyä kuntoa et voi taas syksyllä syödä reippaasti... :D

      Poista