perjantai 6. helmikuuta 2015

Pakollinen kaurapuuropostaus

Mikä fitnessblogi tämä on olevinaan, kun ei ole yhtään kaurapuuropostaustakaan! Tilanne pitää korjata oitis. ;) Nyt kun treenin, ruoan ja levon pyhästä kolminaisuudesta tuo treeni on ollut viidettä päivää aliedustettuna, ehtii ajatella (ja syödä?) enemmän ruokaa. Niin, sen lepäämisen lisäksi siis. Blogiinkin ehtii kirjoitella enemmän...

Mun aamupalat on ihan tarpeeksi pitkään olleet smoothieita. Tuorepuuroa olen tehnyt muutaman kerran tattarihiutaleista - sen epäonnistuneen puurokokeilun jälkeen onnistuin jopa ihan syötävääkin tuorepuuroa tekemään. Ne kylmät puurot sopii mun mielestä kuitenkin paremmin lämpimän vuodenajan aamupalaksi. Kokemuksesta tiedän, että pelkkä kaurapuuro ei mulla pidä nälkää kovin kauaa pois, ja olisi se kai ihan hyvä saada aamullakin jotain proteiinia yön jälkeen. Näin mulle on uskoteltu ja kataboliapeikolla peloteltu.




No joo. Yksi ratkaisu lämpimäksi, proteiinipitoiseksi aamupalaksi löytyi netistä blogosfääristä, kuinkas muutenkaan. Kananmunapuuro! Ensikokeilua edelsi epäusko, "kananmunaa puuron joukkoon, no eihän se nyt voi toimia", joka kuitenkin osoittautui turhaksi. Kaikessa yksinkertaisuudessaan siis kaurapuuron joukkoon sekoitetaan hauduttamisen loppuvaiheessa kananmunia. Minä laitoin keltuaisineen päivineen (en sentään kuorineen), jotkut välttelee rasvaa ja käyttää vain valkuaisia. Mä haluan nyt kuitenkin syödä myös ne keltuaisen sisältämät kivennäiset, hivenet ja vitamiinit - enkä raaski heittää keltuaisia roskikseenkaan. Pitää sitten sekoittaa ihan kunnolla, ellei halua, että kananmuna hyytyy kovin isoina palasina puuron joukkoon. Nimimerkillä "kokemusta on"...




Epäilin, että tämä sörsseli maistuisi munakkaalta, mutta ei. Puuron koostumus on mukavan kermainen, sellainen kuohkea ja pehmeä. Puuron joukkoon voi heittää vaikka jäisiä marjoja, tai voi ne marjat laittaa puuroon kiehumaankin. Myös banaani ja maapähkinävoi toimii puuron kanssa. Lautasellinen puuroa kahdella tai kolmella kananmunalla ja reippaalla kauhaisulla maapähkinävoita on jo melko tuhti annos. 







Noin, nyt on kaurapuurovaje paikattu tästä blogista. :D

4 kommenttia:

  1. Valkuaispuuro <3 Itse teen puuron veteen mikrossa ja sekoitan valkuaiset sekaan heti, kun puuron otan mikrosta pois. Toimii!

    Pauliina.K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai se onnistuu mikropuuronkin kanssa, jee! Mä olen keittänyt puuron kattilassa, mutta mitä vähemmän tiskiä, sen parempi... ;) Kiitos vinkistä, Pauliina! :)

      Poista
  2. Pakko kokeilla heti huomen aamulla! Ei oo tullu mieleenkään kokeilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kokeilemaan, mä ainakin yllätyin tosi positiivisesti! Odotuksethan oli siis tosiaan, että tää ei voi olla hyvää, ei millään. :D Jos et tykkää, tuu sitten vaikka heittämään mädillä munilla. ;)

      Poista