sunnuntai 7. helmikuuta 2016

Rentoutumisviikonloppu

Tätä viikonloppua oon odottanut. Aina mä tosin odotan viikonloppua, vaikkei arkipäivissäkään muuta vikaa ole kuin aamuherätykset. Tässä on useampana viikonloppuna peräkkäin ollut sellaisia kivoja, mutta kuitenkin stressaavia ja energiaa vieviä tapahtumia, joten tän viikonlopun rauhoitin rentoutumiselle. Se rentoutuminen ei tarkoita pelkästään musiikin kuuntelua kynttilöitä tuijotellen vaan omien akkujen lataamista yksin olemalla. Mä oon sellainen, että pidän kyllä ihmisistä ja tykkään viettää aikaa tärkeiden tyyppien kanssa, mutta sen jälkeen tarvitsen enemmän tai vähemmän aikaa ihan yksikseen olemiseen. Mun täytyy palautua sosiaalisten tilanteiden jälkeen. Jonkun mielestä varmaan kummallista, mulle kuitenkin tarpeellista. 

Viime viikonloppuna nappasin kummitytön mukaani reissuun. Käytiin Helsingissä kääntymässä Skidit Diskossa. Päivä oli kiva, tapahtuma oli järjestetty hyvin ja me jopa ehdittiin ajoissa joka paikkaan eksymättä. :) Kuitenkin sen verran väsynyt olin tuon reissun jälkeen, että kaikki rispektit niille, joilla on lapsia...! Ei musta ois siihen.  





Nukuin perjantain ja lauantain välisenä yönä melkein 11 tuntia ja iltapäivällä nukuin vielä lyhyet päikkäritkin ennen salille lähtemistä, joten levättyä on tullut. Tällä viikolla en onnistunut arkipäivinä ihan yhtä mallikkaasti aikaisemmissa nukkumaanmenoissa kuin viime viikolla. Ei ihme, että unta riitti noinkin paljon. Lauantaina kävin illalla jumppailemassa jalkoja ja treenin alussa väsytti... Etukyykkysarjojen aikana väsymys karisi pois vähitellen. Alkaa sekin taas tauon jälkeen sujua vähän paremmin, ei ahdista tanko kaulalla enää niin paljoa ja tekniikkakin pysyy kohtuullisesti kasassa. Jalkatreenin jälkeen olikin tosi mukava kävellä jäisiä katuja pitkin kotiin. Ei ole kotimatka tainnut koskaan kestää niin kauaa. :D





Tänään kävin vielä tekemässä yläkropan jumppailun. Olkapää vähän kipuili penkkipunnerruksessa. :( Onneksi se loppui ihan vain muuttamalla otetta tangosta. Kipua ei ollut olkapääliikkeissä ollenkaan, joten täytyy olla vaan tarkkana tuon otteen kanssa jatkossakin. Aikaisemmin tällä viikolla sain polvet vähän vihoittelemaan hack-kyykyn jälkeen. Taidan tehdä sittenkin vaikka askelkyykkyjä sen sijaan. Kokeilin ensimmäistä kertaa räkkivetoja maven apuliikkeenä tällä viikolla ja se tuntui kyllä ihan hyvältä liikkeeltä, mutta tekniikka ei vielä ole hallussa, tai jotenkin se oli vähän epävarmaa.

Uusi treeniohjelma on osoittautunut ihan kivaksi. :) Oon tosiaan lisännyt jotain liikkeitä ja tehnyt enemmän sarjoja, koska on tuntunut siltä, että kroppa jaksaa ja palautuu. En usko, että voimatasot nousee tällä ohjelmalla hirmu nopeaa tahtia, koska voimaliikkeitä teen vain kerran viikossa. Tällä tahdilla ei voiman kuitenkaan luulisi laskevan sentään. Toiveet on enemmän tuolla lihasten kasvatuksen puolella nyt. Olen tyytyväinen siihen, että oon saanut pidettyä kiinni neljän treenin viikkotahdista. Ensi viikon painan vielä täysillä ja sen jälkeen näyttää kalenteri niin täydeltä, että on varmaan hyvä idea viettää kevennettyä viikkoa pienemmällä treenimäärällä, jotta ei huku kaiken tekemisen alle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti