sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Salonkikelpoinen

Ennen treenihöpinöitä jotain muuta hömppää. Kynsilakkakuva. Hiukan bling blingiä. Tuo on mun taidoilla jo aika saavutus. Taloussanomien mukaan verkkareista on tullut salonkikelpoisia, joten mä olen myös ilmeisen muotitietoinen pukeutuja. :D


Sitten siihen loppuviikon ainoaan treeniin... Kuten vähän perjantaina aavistelin, viikonlopusta tuli lopulta niin kiireinen muiden juttujen vuoksi, että selkä-olkapäätreeni jäi tekemättä. En edes aio paikkailla sitä alkuviikolla.

Perjantain treeni oli se superlooginen takareisi-ojentaja. Kyykkyä, suorin jaloin maastavetoa, reiden koukistusta laitteessa ja sitten ranskalaisia punnerruksia, ojentajia ylätaljassa ja painopakkalaitteen sijaan (pienen ruuhkan vuoksi) ojentajadippejä penkillä. Harmi kun en oo tehnyt noita ojentajadippejä ennen, sehän on hyvä liike. En tiedä, kuinka tehokas takareisitreeni tämä oikein on ollut, kun kyykyissä toki on jalat ja pakarat aika kokonaisvaltaisesti mukana ja sjmv mun on vaikea saada osumaan reisiin - se menee ihan pyllylle. Lihaisa pylly olis tosi jees, mutta saisi noihin takareisiinkin vähän muotoa tulla. Tai tasapainoinen kokonaisuus olisi tietty paras.

Vastaanotto salilla olikin mielenkiintoinen, kun heti ovesta sisään tullessa kuului "No nyt se tuli!" ja "Missäs sitä on oltu, kun ei koko viikkona ole näkynyt?" haha! :D Siellä oli uusi treeniohjelma jo odottamassa ja sen vuoksi oli vissiin vähän ihmetystä herättänyt, kun olin mukamas ollut kadoksissa, vaikka piti sitä ohjelmaa tällä viikolla tsekata. Huippukiva henkilökunta tuolla PP:llä. :) Must kuulemma tulee tosi vahva loppuvuoden aikana. :) Ensi viikolla testataan mun maksimivoimaa kyykyssä, penkissä ja mavessa, minkä lisäksi teen vain jotain kevyttä treeniä - tai ehkä olen melkein koko viikon yksinkertaisesti pois salilta, ei sekään huonoa varmaan tekis. Selkääkin on tarkoitus taas hieroa mut se aika venähti runsaan viikon päähän. 


3 kommenttia:

  1. Kivannälöiset kynnet :)

    Ojentajadipit penkillä on ihan huippu liike! Tulee kyllä itsekkin tehtyä niitä harmillisen harvoin nykyään :S

    Se on kivaa, kun salilla on mukavaa henkilökuntaa :) Mun kotisalilla just henkilökunta kyselee välillä kuulumisia ja moikkaa aina iloisesti :) Tuntuu et on tervetullut aina treenaamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Kiva, että oot kans löytänyt mukavan kotisalin. :) Salin ilmapiiri on tärkeä tekijä mun mielestä, vaikka ei salilla tietty käydä vain juttelemassa ja seurustelemassa. Tuo moikkaaminenkin on pieni juttu mutta voi merkitä niin paljon.

      Poista
  2. No ei se ehkä olekaan ensimmäinen mieleen tuleva yhdistelmä. :D Mun mielestä tää jako on kyllä toiminut ihan kivasti, on riittänyt puhtia yläkropassa vielä alakropan liikkeiden jälkeen. Alunperin piti olla takareidet + selkä ja ojentajat + olkapäät, mutta selkätreenin koen melkeinpä raskaimmaksi, joten siihen yhdistettynä takareidet olis ollut... no aika hirvittävä treeni! En myöskään halunnut enää tehdä kolmea lihasryhmää (esim. rinta + olkapäät + ojentajat) samassa treenissä, koska treenin kesto olisi venynyt. Ehkä jatkossa jakaisin kuitenkin kädet ja olkapäät eri tavalla isompien lihasryhmien kanssa.

    VastaaPoista