maanantai 21. heinäkuuta 2014

Rullia ja muita kehonhuoltojuttuja

Kehonhuolto on mun heikko kohta. No, on niitä paljon kyllä muitakin... :D Jonna1983-blogin liikkuvuusaiheinen postaus innosti mutkin pohdiskelemaan tätä asiaa. Tuossa linkittämässäni postauksessa oli tosi hyvältä vaikuttavia liikevinkkejä! :)

Maaliroiskein koristeltu viemäriputkirulla made by iskä. :)

Kotona mulla on tuollainen vaahtomuovinen pehmeä foam roller ja viemäriputkesta tehty kovempi tapaus. Tuo vihreä on oikeastaan ihan liian pehmeä muun kuin selän käsittelyyn ja viemäriputki nyt on aika kova... Reisille se on hyvä. Salilta löytyy sitten jos jonkinlaista rullaa. Lempparini on sellainen styroksinen (eli kevyt ja kova) tuplapallohärpäke, jossa on siis kaksi palloa kiinni toisissaan. Se sopii tosi hyvin pohkeiden ja yläselän käsittelyyn! Kotiinkin sellaisen ostan varmaan heti, kunhan niitä taas tulee salin yhteydessä toimivalle hierojalle myyntiin, jotta saisi kotona tehtyä näitä kehonhuoltojuttuja. Itse asiassa tuon Jonnan blogitekstin luettuani tilasin kovia lacrosse-palloja jo kaksin kappalein, niillä saa juilittua aika kivasti (eli kamalasti) jumikohtia, eri tavalla kuin rullalla. Olen testannut ja tykännyt ja inhonnut.

Selkä on mulla se, mikä ikävimmin menee juntturaan. Tuplapallokidutusvälinettä käytän joo salilla, mutta kun en mä sinne mene erikseen tekemään mitään lihashuoltoa vaan ne rullailut on sellaisia pikaisia ennen ja jälkeen treenin hutaistuja. Olen ollut joskus vähän ahkerampikin rullailemaan kotona, nyt se on jotenkin jäänyt. Mieluummin kuitenkin tekisin tällaisia juttuja kotona enkä lähtisi välttämättä salille sitä varten. Täytyy varmaan ottaa kehonhuolto ihan yhdeksi omaksi "treenikseen" ja aikatauluttaa se kalenteriin ihan samalla tavalla kuin muutkin treenit, jotta sitä tulis tehtyä säännöllisesti ja kunnolla. Sit ei ehkä tarvitsisi ihan jatkuvasti juosta hierojalla kidutettavana - tai ainakin se tuntuisi vähemmän kamalalta. 

Rullailuun olen katsellut vinkkejä Pakkotoiston kehonhuolto-oppaasta täältä

Loppuun vielä pirtelökuva, kun tuli tehtyä niin hyvää tänään, että "maistuis varmaan sullekin"! :P Miksen oo ennen yhdistänyt mustikoita ja vaniljaheraa? Niiden lisäksi tuossa on avokadoa, ei muuta. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti